My Heart Says..

Jag tänker skriva detta inlägg, bara efter hur jag känner just nu!... Vi ska försöka med det.. 
 
Jo, jag är hemma och är sjuk just nu, igen... Har varit sen i Söndags efter träningen. Har liksom feber och riktigt ont i huvudet. Inte så roligt... Men för en stund sen kommer pappa in och säger typ att jag måste ta det lugnare på fotbollen.. Nåt sånt, det är som han vill att jag ska sluta! jag blir ofta sjuk efter träningen... När jag kör allt vad jag kan liksom.. men jag älskar det! Köra så hårt jag kan... Tycka att det är jobbigt, bli svettig. Det är ju liksom det en sån träning är till för.. Men jag tänker inte sluta med ett av det roligaste jag vet! Jag ska gå på fotbollsträningar och få feber och gå till skolan med feber! Om det så måste bli så... 
 
Men det kan vara så att jag var otränade efter lovet.. Har inte tränat lika mycket som jag kanske behöver. Och det har jag bestämt nu! jag tänker ut och springa kanske varannan dag nu när jag blir frisk. Så jag håller konditionen uppe, jag har ganska dålig kondition just nu... Kan kanske bara springa 4-5 km i snabbare takt utan att behöva gå, det klarar jag i alla fall!!! Men sen ska jag åka på med 6 km snart. På fotbollen ska vi träna fotboll på lika stor plan som Zlatan och dom spelar på. Så konditionen är viktig just nu!! och jag tänker inte bli en soffpotatis! Lita på det! ;)
 
Om ni är ute och springer ( tjejer ) så måste ni göra knäövningar innan! Tjejer får lätt knäproblem och springer söner knäna, men dom inser inte det förren du har knäskada! Riktigt viktigt! Tänk på det, killar kan väl också få knäskador, men tjejer har lättare för det! Just saying... :)
 
Vanligt knöböj kan vara väldigt bra, och jobbigt om man gör det rätt, plankan är också bra, bara för att få bättre rumpa ( snyggare) menar jag.. Plankan på sidorna... Lite svårt att förklara. Men det kan man söka på YouTube om.. Goggle också för den delen! 
 
Ta till er av det här för att det är viktig information. Tänk er för när ni är ute och springer, ibland när man springer lite längre så känner man ibland att det gör lite ont i knät när man sätter ner fotan och backen på det benet. Det blir också lättare med det när ni gör knäövningar!
 
1. Stretcha
 
2. Knäövningar. 
 
Bara viktigt att tänka på!
 

Så, nu har jag sagt saker rätt från mitt hjärta, sakar man ska tänka på! Och jag tror inte riktigt att det är därför jag blir sjuk ( för att jag tränar för hårt) utan att jag är en sån människa bara! Jag blir ofta sjuk, jag blev sjuk ofta innan jag började spela fotboll med! Men ta del av det jag har sagt här, det är nyttigt och bra för er hälsa! :D
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida Woxlin

Krya på dig Wilmis! ♥ Och tack för tipsen :)

Svar: Tack! ♥♥
Wilma Svärdström

2013-04-10 @ 15:55:57
URL: http://idawoxlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress/hemlis: (endast jag kan se)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0