Dagens ridpass!

Berta var väldigt duktig idag. Fast hon är lite rädd/inte tycker om bommar.
 
Vi började med att värma upp som vanligt, i skritt och trav. Vi gjorde några volter och serpentinbågar. Rent sagt bara lite lydnad och ställning på hästen och så. Sen i galoppen gick Berta väldigt fint. hon sänkte huvudet fint. Det är kopnstigt men hon är lättast att få på tygeln i galoppen. Och Bertas kondition har inte varit den bästa, men den börjar bli bättre den å! Hon var ju trött efter sista galoppen, men det kan jag fårstå. Vi hade ju värmt upp utan uppehåll!
 
Övningen:

" Dagens övning " Var att galoppera över två som klosshinder på ena lång sidan. De stog med en bra bit mellan rum. När man hade hoppat ett litet hinder skulle man göra en stor volt innan man hoppade andra klosshindret. Berta hoppade glatt och fint över klosshindrena. Men volten var lite ringrostig. Men det gick bäst i vänster varv. Det var en vanlig övning, inget märkvärdigt!
 
En liten bonus:

Jo, min kompis Patricia ska utomlands nu, bara om någon dag faktiskt. Till Kanarieöarna. Gud vad mysigt! Jag har varit där för ungefär tre år sedan tror jag.. Det var innan Wilgot föddes. Det var väldigt fint och vattnet klarblått! Åhhh vad jag längtar. Men tillbaka till saken.... :P
Jo, vi hoppar ju på fredagar. Och då ska jag rida igen för Patricia! Så det blir två lektioner i streck! Då blire en lektion på Whacker och en på Alec. Mysigt mysigt...
 
På tal om semester:

Jo, min mamma och min moster satt och pratade om att vi kanske skulle utomlands..! :D Det skulle vara super mysigt och kul, De snackade om Turkiet och Kanarieöarna! Jag har absolut ingenting emnot att och till Gran Kanaria igen! Men vi kanske åker nästa år, men i alla fall...!
 
PS! Patricia! Ha det så superbra!!! :D <3
 

Nu ska jag sova och bara mysa med mig själv. Gonatt! :D <3
 
Jag gör de flesta av mina bilder på PIXLR.COM! Det går hur bra som helst, man behöver inte krångla till det med Photoshop och andra saker...! Men det är snyggt med photoshop.. Men ja, jag är inte världsbäst på det, så pixlr får det blir!
<3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress/hemlis: (endast jag kan se)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0