Gårdagen!

Gårdagens ridpass! :D

Igår var det hoppning, typ... Vi hade tre hinder, så inte så mycket till bana. Men det räckte för mig och Berta! Haha... För er som inte visste det så är Berta en rädd ponny, asså för hinder. Men jag tyckte att det gick ganska bra igår ändå. Vi travhoppade ett hinder till och börja med sen så la vi på de två andra hinderna! 
 
Berta stannade två gånger tror jag på, eller kanske tre på sista hindret som var högst, eller ja, högast av alla hinder där. Men sen så kom vi över på tredje försöket, sen fick vi hoppa det igen. Då gick det lite bättre, men hon var fortfarande väldigt osäker..
 
I uppvärmningen i galoppen gick hon som en dröm! Fint böjd och gick frammåt på mitt kommando. Hon är pigg, jag har alltid kommit ihåg henne som en seg liten ponny. Men hennes konition har gått uppåt och jag älskar henne! Bokstavligen. Lätt min favorit i dressyr! ♥
 
Jag vill bli skötare på henne, men de har kommit upp med en regel att alla hästar måste ha två skötare, lite dumt, mne aja... Jag har liksom ingen sköthäst för att alla bra är upptagna, men sen så är det ju lilla Berta kvar, har hon två skötare redan? Någon som vet? ♥
 
Ha det toppen! ♥
 
Niceigt! ♥:D
 

Kommentarer
Postat av: Sara Fryk

Berta är nog den som INTE är rädd för hinder. Hon har tävlat på LB nivå i hoppning ;)

Svar: Jag vet... men tydligen så hände det något med henne som jag inte vet... Men innerst inne så är hon en bra hopphäst... Men hon fjantar runt lite ( vad jag tycker) när hon inte hoppar... Nej, jag tror inte att hon är så rädd som HON själv tror att hon är! :)
Wilma Svärdström

2013-03-12 @ 21:09:23
URL: http://sarafryk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress/hemlis: (endast jag kan se)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0