Hoppningen!

Igår var det ju hoppning på schemat! Jag hoppade prinsen, Alec och det gick väldigt bra! Han var lite ivrig och hoppig men det märktes knappt, eller bara mot en oxer men sedan så gick det super!
 
Vi började med att hoppa fram på ett vanligt räcke. Inget märkvärdigt, vi tränade lite galoppsprång och sånt där. Men vi hade faktiskt kombination med igår, vi brukar inte ha det så värst ofta! Kombination med två hinder med ett galoppsprång i mellan. Sedan efter de så så skulle vi göra en båga till ett räcke på fem galoppsprång! Det gick väldigt bra, han lydde mig fint där! 
 
Sedan hoppade vi en bana på nio hinder, det var inte jätte lågt men inte heller väldigt högt, hindrena låg väl runt 70- 80 cm. Det duger ju... jag menar med en ganska lång bana! Det var bara på banan som det blev lite hoppigt i mellanåt! Men det är bara att trycka till med skänkeln och kanske bromsa lite.
 
Det var lite speciellt igår för vi skulle bedöma varandra. De tyckte att jag hade bra vägar och bra eftergifter, eller det är vad jag hörde, men det är jag nöjd med. Det var efter ett hidner Alec hoppade stor och då åkte stigbygeln bak lite, men inte i ehla världen, det var bara ett hinder kvar efter det.
 
Vi hade två avramlingar också, men itne för att jag gjorde dom själv men jaja... Så nästa gång blire kaka! Det blev det faktiskt igår med, men igen! Haha... Jag satt ju och kollade på gruppen innan när dom hoppade och då ramlade en tjej av två gånger, så lite avramlingar blir det på fredagar allt! ;) jojjos kommentar är " Jag älskar fredagar" för att vi ramlar av och bakar åt oss... haha! :D
Horses are just beautiful! ♥
 


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Fin header!! :) Haft en bra dag? :) Kram!

Svar: Japp! Tack Mimmi! Kram :D
Wilma Svärdström

2013-03-09 @ 13:40:27
URL: http://www.mimmipiggthebest.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress/hemlis: (endast jag kan se)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0