Gårdagens ridpass!

Kalif

Mitt första ridpass var på Kalif. Vi började med att värma up som vanligt i skritt, trav och galopp. Det gick lite segt men när vi väl började hoppa så blev han automatiskt piggare!
Vi hoppade fram på ett kloss hidner två och två på en volt. Vi travade lite bommar och vidare.
Sen när själva ridÖVNINEN började så var det en liten krumilutt. Haha... Lite svårt var det på Kalif, han svängde gärna undan och höll på men jag kom igenom på tredje försöket tror jag.
Såhär såg övningen ut! :D
 
Alec

Samma övningar och så gjorde jag med Alec. Det gick lite bättre, mne det beror ju på ponny också. Han var väldigt seg i volten men jag hämtade spöet för att skrämma honom lite. Inte använda det. Och det hjälpte. Jag har aldrig känt Alec så seg, men det sista vi gjorde var att hoppa en raksträcka jämt och fint mellan två hinder. De låg på 80 i min vanliga grupp och gruppen före hoppade 70! Det var nog det bästa på hela lektionerna för båda ponnierna hoppade som små fina flygande fjärliar! Lyckade ridlektioner! <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress/hemlis: (endast jag kan se)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0