Gårdagens ridpass!

Berta

Igår var Berta som sagt hur gullig och duktig som helst. Hon gic väldigt fint. Vi började med att värma upp i trav, och skritt såklart. Sen så tränade vi lite skänkelvikningar. Hon gick väldigt, väldigt bra där. Lite på tygeln till och med. Sen gjorde vi samma sak i trav. Ennu bättre gick det där. Fina, fina ponny. Hon är en av mina favoriter i dressyr. Ärligt. Snabb och pigg och frammåt, men en perfekt dressyr ponny är hon! För er som inte vet så är Berta rädd för bommar. Det hände väl något förut i tiden så nu är hon rädd för att hoppa. Men hon går över om hon måste.  Sen tränade vi på volterna med ställningen och sådär, i galopp. Hon gick på tygeln i galoppen! Super nödj är jag där! Hon gick efter det väldigt fint i galopp, trav och skritt. Super duktigt värkligen var hon! Hons ka ha mycet beröm. Och Anna berömde oss mycket också. Det är alldtid kul med beröm!
 
Pirat
 
Jag red ju Pirat för första gången igår också. Han var ganska pigg men ändå inte springig eller vad man säger. Han gick fram fint på min skänkel och när jag hade känt på han lite började vi jobbam med olika övningar. Eller jag kom ju på dom själ vart jag skulle och så. Men vi red inte bara runt efter vad som skulle vara bra för stunden. Han var kul. Han gick ner fint poå tygeln och fina steg i skänkelvikningarna. Hans galopp var stor och man är ju ovan! Jag rider ju bara ponny... så det känns ju såklart konstigt att komma upp på en storhäst. Men jag gjorde inte så mycket med honom som jag bara ville lära känna honom och så! 
 
Jga hjälpte Elin att borsta honom innan och efter. Sen efter det var det bara och göra i ordning nästa ponny! Haha! :D
 
Min vardag

Vi har ju elevens val den här veckan. Lite bättre med det än med läxor. Jag har textilslöjd. Idag stickade vi bara! Jag, Maja och Patricia stickade hela dan! Vi stickar nallebjönar! Haha! ;Men vad ska man göra då! Sitta och sticka hela veckan... Men eftersom jag redan kan sticka så är det väl lämpligt, antar jag... Min nalle ska vara lila och hålla i ett rött hjärta, och runt halsen ska den ha ett rött band. Den är till min kusin Vilja som fyllde ett i fredags i alla hjärtans dag present. Sen har jag min egen lilla present till mamma. Men jag skriver inte ut det här för hon läser min blogg! :O Men jag kan säga att hon ska operera bort en sak på hennes fot så hon inte kna gå på alla hjärtans dag! Därför får hon lite extra! ( Hon kan väl knappt gå efter det )
 
Hare bra! Nu får ni äta många goda semlor! :D
 
Besvärad tjej äter tårta efter skolavslutningen! Inte bra mamma att ta kort på mig då! :D
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Ska du fortsätta rida Pirat? :)

Svar: Jag tror det! <3 :D
Wilma Svärdström

2013-02-12 @ 21:11:41
URL: http://idawoxlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress/hemlis: (endast jag kan se)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0