Hello världen!

Nationella prov!

Idag hade vi nationella prov i svenska. Vi började med att läsa en text, sen svara på frågorna. Ganska lätt i mina ögon. Sen andra provet så skulle man skrivar en egen berättelse. Jag skrev om en tjej och en HÄST! <3 Inget speciellt precis. Det finns inte så mycket att säga om proven, dom idag var ganska enkla.
 
Gårdagens ridpass!

Igår var det ridning! WHOOO! Jag red Berta, en liten ny favorit i dressyren tror jag. Hon var ganska pigg och så gick hon ner jättefint i galoppen. Ställningen och hon gick på tygel = perfekt! Hur bra ponny som helst att rida. Härlig, skön trav och galopp för den delen. Jag gillar henne.
Vi jobbade på volterna och skänkelvikning. Som sagt, i volterna gick hon jättebra. I skänkelvikningen så blev det lite konstigt första gången men sen rullade det på bra tycker jag. Hon gick ner fint på tygeln och lyssnade på mina hjälper och kommandon! Men jag kan erkänna att min arm var helt öm efteråt! Om vi säger såhär, ett lyckat ridpass!
 
Hare toppen! BYE! 
<3<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress/hemlis: (endast jag kan se)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0