Ridning!

Okej, i måndags så var det premiär ridning för i år för mig! Jag red Wille. Han var superduper duktig och lydde mig bra. Redan i början efter Sara hade ridit honom på hoppspecialen skulle jag leda runt honom lite, han gick snabbt och så. Det bar han med sig i skritt trav och galopp! Han kanske inte galoppera så himla fort, men han gick inte sitt allra segaste i alla fall. 
 
En sak bara. Wille såg halt ut i går innan vi började. Eller ja, gruppen före hoppspecialen. men det verkade inte vara något fel på honom. Han gick ju hoppningen och hoppade fint, bra fart. Så det kunna inte vara något fel på han. Så jag red honom utan att vara orolig för att han skulle vara halt eller nåt. 
 
Vi tränade skenkelvikning och mycket på volt, vi gjorde skenkelvikning på volten. Wille är inte världens enklaste, men i slutet åt ena varvet gick han på tygeln och hade kontroll på sina ben! Haha... Han var jätteduktig.  
 
 
Ikväll ska jag till stallet för Wanna rider. Kanske träffar Tilda där också! 
 
När jag kom hem från skolan så skyndade jag mig och byta om, sen så sprang jag ut en sväng. Inte så långt men bara man rör på sig. Tänkte köra den rutinen framöver nu. Varje dag efter skolan. Därför springer jag inte nå långt så jag ska orka varje dag. Så jag inte sträcker mig eller vad som helst. Ett tips! Tjejer får lättare knäskador än killar. Så stretcha mycket innan ni tränar eller ger er ut och springer!
 
Ha en bra eftermiddag! PUSS! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress/hemlis: (endast jag kan se)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0