Gårdagens ridpass

Japp, igår var det ridning! Jag fick reida Nero. Jag var inte så pigg på han när jag åkte dit men han skötte sig ganska bra. Han är en bråkig ch bitande ponny. Och lat för den delen. Fast han är skön att rida. Det jobbigaste med han är att han är så dum. Nej det ar lite att överdriva, men han kan vara DUM ibland. Bits och sparkar ibland. Fast jag tycker att han har blivit lite gladare sen han fick flytta in i box. Ja, uppvärming gick toppen, han växte inte fast en enda gång, inte riktigt i alla fall. Till uppvärmning skulle vi göra en volt vid A och en volt vid C i tav, men samma sak i galopp. I slutet av den övningen i galoppen så gjorde han som jag sa. Fast det kan bero på att jag smällde till han riktigt ordentligt. Men det kan man behöva göra ibland. Nu ska jag till stallet och ska leda min lillasyster när hon rider. Hon har äntligen börjat rida ia en riktig grupp. Hon är nybörjare men hon är duktig. tycker jag i alla fall. Ses senare!!! <3
 
Bilden togs efter en skolavslutning för några år sen. Sitter och äter tårta när mamma drog fram kameran. Det var lika bra att lipa! :P Fast en liten solbränna ser man under mina miner. SOOOOL! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress/hemlis: (endast jag kan se)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0