Stallet!

Idag blire ju stallet igen. Idag gäller det, min första dressyr bana ska ridas.. Lite nervös är jag, men det värsta har inte kommit än.. Ahh. Aja, jag måste vara där kanske 2 timmar innan. För det är inte bara jag som ska ha Wille. En tjej som heter Julia ska också ha han. Hon startar klockan halv tre. Jag startar en timme efter. Men jag måste vara i stallet minst en och en halv timme innan Julian startar. Jag menar, Wille ska knoppas, och ibland tar det sin lilla tid.. Men jag kan inte knoppa snyggt, de står liksom åt alla håll och kanter. Haha.. måste ta en lektion i knoppning.
 
Våran dressyr bana är ganska enkel, den är i alla fall enkel att komma ihåg. Sen gäller det ju att man inte får Blck out inne på banan.. Haha.. det kommer jag säkert få. Nej jag ska inte tänka sådär. Bara jag kommer ihåg banan så är det okej! Jag vet inte om jag ska ha vita ridbyxor... jag menar, det är inte en riktig tävling.. Det ska jag tänka på.
 
Nu ska jag hjälpa mamma med maten. Snöplogen kom nyss och skottade upp en jättestor och tung vall med tösnö... Så jag måste göra maten! Så måste gå!
 
Önska mig lycka till!...
 
XOXO WILMA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress/hemlis: (endast jag kan se)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0