Freda!!

Ja idag är det fredag och fredag = helg!! OOh vad skönt. Även om jag inte har varit i skolan full vecka, men det är ju alltid skönt med fredag! Ja det var ridning idag också! Det var jättekul! Jag var taggad till tusen och ja, det gick ganska bra. Vi hoppade lite kombination och på serpentinbågar. Ja på varje serpentinbåga stog det ett klosshinder. Vi red som en orm runt där. Benny har ju väldigt lätt för det att ta stora språng, men idag gjorde han nog inget jättestort.. Jo ett kanske men det är bättre en vanligt! Eller han snubblade i hörnet efter ett klosshinder i början av banan... Ja han ryckte tyglarna ur handen på mmig, men jag fick tag i dom och fortsatte vidare på banan. Japp, det var kul i vilket fall. Fast det är det ju alltid kul att rida!! SÅKLART! Ja sen efter ridlektionen var slut, då stog jag och Tilda och skrattade i stallgången. Jag tror vi inte skrattade åt något speciellt. Ja, vi bara skrattade... Det är Tilda och jag bra på! Ja efter det åkte jag med pappa till Macke Donken, där vi fick stå i kö för att få våran mat i kanske en kvart! Våran beställning kom bort på den där teven där de ser vad de ska göra för mat. Aja, nu sitter jag hemma med träningsvärk och uppskrapad rumpa. Det där med uppskrapad rumpa hände i skolan idag. På fotbollen snubblade jag på Majas fot och ramlade på rumpan. Jag försökte ta i mot mig med handen på gruset. Jag skrapade upp den med... Ja det är KNÄPPT att försöka ta i mot sig med handen... Jag är KNÄPP! Vad JAG tycker så är det bättre att ramla pladask på armen eller på ja, rumpan eller nåt. Det dummaste man kan göra är att ta emot sig med händerna. Jag menar händerna behöver vi använda mycket mer en rumpan om ni förstår vad jag menar! 
Ja imon händer det saker..
 
1. Vakna upp och äta frukost ( det vanliga )
2. Sätta på stallkläderna och sen bär det av mot stallet kanske vid halv 10 eller nåt sånt. Det är nämligen Blåbärshoppning!
3. Bygga bana vid 10.00
4. Putsa stövlarna.
5. Sköta om världens bästa ponny!! ALEC! Love U Alec! <3
6. Starta i 80 cm.
 
Ja jag tror det är det som händer i mon, på förmiddan i alla fall. Ja, jag hoppas att det går bra! ;)
Sen i morgon kväll blir det nog god mat med familjen!! :)
 
Godnatt! Måste lägga mig tidigt, för det blir ju upp ganska tidigt i morgon! NIGHT!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress/hemlis: (endast jag kan se)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0