SNÖ!

Jag vet inte om det är bra eller dåligt att det snöar.. Jag gillar det inte för det är kallt, OCH att Anand söpurrar folk..! Fast jag råkade bryta hans näsben så vi är kvitt. Eller ja, han sa att det gjorde ont i alla fall. Fast jag bad om förlåtselse, och han sa att det inte gjorde något. Fast jag har ju anledningen till det. Han tänkte snöpurra mig! Men, gjort är gjort.. Antar jag..
Det bra med snö är väl att man kan ha snöbollskrig. Det är speciellt kul med klassen. Det var det vi gjorde idag i skolan. Fast ibland är ju olyckan framme. Som att man ramlar och bryter rumpan eller blir snöpurrad.. Det är också bra med snö för man får lite julstämning och man kan åka i backar med pulka/madrass/bob. Ja, jag vet. jag kan vara lite barnslig ibland. Fast man ska ju leva livet! Det gör jag, så gott jag kan i alla fall.
 
Vi tog sprutan idag. den mot mässlingen, röda hund och påssjukan.. Det gjorde inte ont alls! Inte som livmoderhalscancersprutan. Eller vad det heter! Man tar ju tre sprutor. De gjorde väl inte ont men de kändes. Jag har inte fobi eller något för sprutor. 
 
Japp  nu sitter jag här i skolan och bloggar. Man måste ju ta chansen att blogga när man får fritt! Intesant? Japp! Jag taggar också ridningen! Det är markarbete, men ändå! Jag taggar alltid ridningen. Jag önskar att jag får Alec såklart, och Ville. Ville har jag faktiskt börjat tycka om. Han kallas avbockningskungen eller bockmaskinen eller åsnan... Nej stackarn. Åsnan tycker jag är taskigt men han bockar av folk, så om något kallar honom för bockmaskinen eller sånt så förstår jag dom! Men ja... Ville och Alec för det bli. Fast Alec har jag haft ganska mycket och så. Så det är inte så troligt att jag får honom! Men man kan ju hoppas. Tilda sa att de kunna skjutsa till stallet. Så jag antar att det är fixat.
 
På bussen på väg till skolan idag så stog vi och väntade på bussen lite längre en vad vi skulle ha behövt ha gjort! Japp, som det snöar nå in i bomben så förstår man att bussen skulle fastna lite här och där. När väl jag och Patricia satt i bussen med Tilda så fastnade bussen en gång. Fast vi stog där kanske 5-10 minuter.. Ja, fast inne i bussen frös man inte i alla fall. Och jag kan säga det att jag är glad att jag tog mössa! Jag pratade med mamma också. Hon hade fastnat i en snödriva och så hade tre bilar och en lastbil kommit och hjälpt henne att komma loss. Det var lite pinsamt, även fast jag inte var med i bilen men hon är MIN mamma...
 
Ja, nu tror jag att jag har berättat alla mina känslor.. <3 BYE!
KLICKA PÅ BILDEN FÖR ATT KOMMA TILL MAJAS BLOGG! <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress/hemlis: (endast jag kan se)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0