>Ridning!<

Ja, som sagt var det ridning igår, det gick bra, men inte super.. Vi tränade på volt med klosshinder och sådär, klockan, den går ju ut på att rida med lika många galoppsprång mellan varje hela tiden. Det gick ganske bra och jag lyckade hålla Benny på den korta galoppen. Det var ju första träningen utomhus igår! Super härligt var det, fast Benny var lite seg i början.. Med galoppen och sådär... Han liksom bara stannade på stället och jag ahr inget spö, så där satt jag och försökte, sen kom Stina och räddade mig.. Haha.. ( tog drag hjälp) Sen när det var galopp så stannade Benny sådär igen, likaså Nero, så Stinas och min plan föll ihop, pladask... Sen kom Isabelle i galopp och red om oss, då blev det fart må ni tro! När det väl var galopp så var det det... Haha... När jag satt upp sa Jojjo att det jag skulle koncentrera mig på var att hålla upp hans huvud, och bromsa! Nej, men när det väl var galopp så gick tåget om man säger så, men det gick väl bra, upp värmingen...
 
Sen hoppade vi en bana, som var ganska förvirrande... Haha... Jag har ritat bananså gott jag kunde! :)
Haha! Lite rörigt , men det var det också! :)
 
Vi började med att hoppa fram lite på studsen innan vi tog banan. Han var stark och ville hoppa iväg, med för stora galoppsprång, men jag höll in honom och det blev inget fel på det... Det kändes ganska bra faktiskt!
 
Lisa, som hoppade Benny innan hoppade igenom studsen, och då tog han de två sista hinderna i studsen i samma språng, sen snubblade han efter åt... Haha... Nej, men Jojjo sa att det var första gången han red ute, eller i alla fall hoppade ute! :)
 
Benny var rolig, han har alltid varit en liten favorit, men det var så länge sen jag red honom... Men nu när jag har känt på honom igen så gillar jag honom mera! :)
 
Jag snodde en bild från högbo ridklubbs hemsida, jag har liksom ingen bild på honom.. ÄN! :)
SKÅDA... BENNY! Haha... :)
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Min fina kille ♥ Nej, det var inte första gången han hoppade ute. Jag tävlade ju han uthomhus förra veckan ;) <3

Svar: Ja, men träning hemma, han brukar alltid bli så sprallig då! ♥ :)
Wilma Svärdström

2013-05-04 @ 20:22:49
URL: http://idawoxlin.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress/hemlis: (endast jag kan se)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0